Pagina's

dinsdag 7 augustus 2012

'Rijles'

Ik weet nog goed dat ik vroeger mijn naaimachinerijbewijs heb gehaald. Een papaiertje waar je niks aan hebt natuurlijk, maar ik heb het nog steeds, gewoon omdat ik het zo leuk vind. De handwerkjuf had een soort straat getekend met allemaal bochten en 'moeilijke' dingen en als je overal netjes binnen de lijntjes naaide, kreeg je dat rijbewijs.Ik haalde het met glans, want ik had een moeder die minstens zoveel naaide als ik nu, dus ik wist allaaaaang hoe dat moest.

En nu heb ik zelf een dochter en een naaimachine en ze begint het steeds interessanter te vinden. Ze zit vaak naast me mee te kijken, mag op de knopjes drukken. Nou ja, op sómmige knopjes drukken, wat wel een beetje moeilijk is, want ze wil ze het liefst allemaal proberen.

Ze wilde het naaien ook wel eens proberen. Gisteren heeft ze een paar losse lapjes aan elkaar genaaid, maar het is ook leuk om een soort 'doel' te hebben. Dus ik dacht aan mijn naaimachinerijbewijs van vroeger. Vandaag dus de eerste 'rijles' gegeven. De lijnen breed uit elkaar en niet te veel bochten. Ze vond het superleuk en het ging al best goed!





3 opmerkingen:

  1. Grappig.
    Ik naaide vroeger altijd op zo'n ouderwets handnaaimachine (die heb ik nog steeds, misschien ook leuk voor de meiden later).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Met de paplepel, en de appel en de boom en zo.....

    BeantwoordenVerwijderen