Pagina's

zondag 1 juli 2012

Flut

Het kraamcadeau voor een lief klein meisje kwam niet op tijd af en bleef een jaar lang geknipt, maar verder onaf in de kast liggen. Nu werd ze 1 jaar en het jurkje dat ik voor haar gemaakt had bleek meteen al te klein te zijn (we hebben niet eens hoeven passen, zo duidelijk was het). Ik pakte de doos met 'projecten die nog tijd behoeven' en viste de stukjes stof eruit. Er was nog een beetje tijd, als ik een beetje door werkte, kon het nog lukken.

En zowaar, de kinderen speelden lekker en ik kon doorwerken. Al snel raakte Josalien verknocht aan de pop, die ik zelf vooralsnog 'het gedrocht' noemde, omdat ik haar niet zo heel erg goed gelukt vond. Maar zodra er drie haren op het hoofdje zaten, volgde Josalien precies wat ik aan het doen was en tussendoor werd ermee gespeeld. Het gedrocht werd 'flut' gedoopt en Josalien was best verdrietig toen ze moest gaan.

Ik heb van een betraand meisje het vriendelijke verzoek gekregen nóg een flut te maken. Tja, dat kan ik niet weigeren natuurlijk...







En bij haar nieuwe poppenmoeder:


3 opmerkingen:

  1. Flut is top en het nieuwe poppenmoedertje ligt gelukkig met haar te slapen. Wel sneu voor Josalien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waar heb je het patroon voor Flut vandaan? er is hier een klein meisje (correctie: twee kleine meisjes) die Flut ook wel heel erg leuk zouden vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Petra, het patroon heb ik uit 'Het knippie baby-creeatiefboek' wat ik toevallig gekregen heb van de ontvangers van flut ;-)

    BeantwoordenVerwijderen